top of page
בלוג: Blog2
  • Anat Rosenberg

למה אפילציה???


שאלה שכולם שואלים: האם האפילציה עובדת?


ראשית הבהרה בעניין המושג אפילציה. אפילציה הוא שם כולל לכל שיטות הסרת השיער, אך בארץ נעשה בו שימוש במיוחד בהקשר לשיטה של הסרת השיער לצמיתות במחט חשמלית ולכן אשתמש במושג זה.

אפילציה משמשת למעלה מ- 130 שנה והיא אושרה כשיטת הסרת שיער לצמיתות בטוחה ולגיטימית על ידי ה- FDA- מנהל המזון והתרופות האמריקאי, האחראי לבריאות הציבור ובטיחותו.

מיליוני אנשים טופלו באמצעות שיטת המחט החשמלית וזה ללא ספק הרקורד הטוב ביותר לתוצאות ובטיחות כאחד. רק לשם הפרספקטיבה אציין, כי הסרת שיער בלייזר קיימת רק 30 שנה. לכן, בעוד תופעות הלוואי לטווח הארוך של הלייזר נמצאות תחת פיקוח, לאפילציה יש רקורד מוכח.

גילוי נאות: עברתי באופן אישי טיפולים בשנות העשרים לחיי ונפטרתי מכל השיער הלא רצוי בפני. עדויות להצלחות בטיפולי אפילציה ישנן למכביר, אך הן מלוות באזכור לכאב ואי הנוחות שנבעו מטיפולים במכשירים מיושנים ובמקרה שלי- עוד טרם הופעת המשחה המאלחשת- אמלה. Emla

באופן אישי ניחנתי בכוח סבל מעל הממוצע והתמדתי בטיפולים עד להשגת תוצאות של% 100.

לימים, נסיוני האישי הביא אותי ללמוד את הנושא ביסודיות. לא הסתפקתי בקורס כזה או אחר. למדתי את הטכניקה באופן פרטי, אך המשכתי לחקור באופן עצמאי ולדלות מידע מכל גורם ומקור שיכלו לספק לי זאת. צברתי אלפי שעות של התנסות על כל סוגי השיער בכל האזורים בגוף ובפנים של גברים ונשים וכיום אני מטפלת במכשיר המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית Apilus XCell Pro מבית היוצר של החברה הקנדית Dectro. מכשיר זה קובע סטנדרט חדש בתחום הסרת השיער לצמיתות ומאפשר לי כמטפלת להתאים את התוכנית הרצויה לפי מגדר, האזור המטופל, סוג השיער ועמידות המטופל. המכשיר עובד בתדר גלי רדיו 27.12 MHz ומגביר את יעילות הטיפול, מהירותו והנוחות למטופל, ביחס למכשירים אחרים.


שאלה שניה שאני נשאלת: האם הסרת השיער לצמיתות במחט חשמלית מתאימה לכל סוגי השיער?


התשובה היא: כן. שלא כמו הלייזר וה IPL המתאימים לשיער כהה ועור בהיר, האפילציה מתאימה לכל גווני השיער והעור, משום שהיא מבצעת "סיכול ממוקד" של כל שיערה בנפרד על ידי החדרת המחט הדקיקה והזרמת הזרם ישירות לזקיק השערה ואינה תלויה בפיגמנט של השיער.


שאלה אחרונה ובלתי נמנעת שאני נשאלת בפגישה הראשונה היא: כמה זמן נדרש עד להשגת תוצאות סופיות- כלומר עור חלק באזור המטופל ?

במקרה הזה אין לי תשובה קצרה, וכאן מתחיל הסבר על מחזור חיי השערה.


כמו לכל דבר ביקום, גם לשיערה יש מחזור חיים. היא נוצרת וצומחת, מאטה את התפתחותה ואז מתנתקת ונושרת.

לכל שיערה מחזור חיים משלה:

שלב א' (אנאגן) תקופת הצמיחה הפעילה ויצירת החלבון.

שלב ב' (קטאגן) תקופת האטה בצמיחה ותחילת ההיפרדות.

שלב ג' (טלוגן) תקופת המנוחה.

הזמן הטוב ביותר לטיפול הוא סוף תקופת האנאגן, כשמתחילה השערה לבצבץ מעל פני העור.

מאחר ולא כל השיערות באזור המטופל נמצאות באותו שלב של מחזור חייהן, וישנן כאלה בלתי נראות, יש צורך בסדרת טיפולים מתמשכת. משך זמן הטיפול וההפסקות בין הטיפולים נקבעים על ידי כחלק מהתוכנית המותאמת אישית לכל מטופל/ת.

98 צפיות0 תגובות
bottom of page