top of page
בלוג: Blog2
  • Anat Rosenberg

למה לי סנטר דוקר?

האם את מוצאת את עצמך לעיתים מרימה את ידך לכוון הסנטר במין תנועה לא רצונית, כדי למשש?

האם את מביטה במראה המגדילה ומושיטה ידך בתנועה החלטית אל הפינצטה, נחושה לעקור כל שיערה ממקומה?

הפוסט הזה מיועד לך!


לכולנו יש שיער על הסנטר וזה נורמלי לחלוטין. לכולנו יש זקיקי זרע המייצרים שיער עדין מאוד, פלומתי ובהיר. מטרת הפלומה היא לסייע בוויסות טמפרטורת הגוף.

יצור מוגבר של ההורמון אנדרוגן גורם לזקיקים אלה לגדול ולייצר שיער קבוע שהוא ארוך יותר, עבה וכהה.

רמות ההורמונים שלנו משתנות לתקופות החיים בשל גורמים שונים כגון התבגרות, עלייה במשקל, הריון וגיל המעבר. אפילו עליה קלה באנדרוגן או חוסר איזון בין הורמוני המין הגבריים והנקביים (שיש לכולם) עשוי לגרום להופעת שיער קבוע במקומות שלא ציפינו להם, כמו הסנטר.

כאשר שיער הפנים אינו רצוי, הפתרון הקל הזמין הזול והנוח להיפטר ממספר שערות טורדניות בסנטר הוא מריטה באמצעות פינצטה. אל תעשו זאת!

זהו פתרון זמני והשיער יצמח עבה יותר מהמריטות החוזרות ונשנות. כמו כן יכולות להתעורר בעיות בעור, כמו צמיחה תת עורית שגורמת לזיהומים, שינויי פיגמנטציה ואף צלקות בצורה של גומות בעור.

המריטה אינה פתרון קבע לשיער בלתי רצוי. בכל פעם שנמרוט מספר שיערות, יצמחו אחרות תחתיהן. בכל פעם שיצמחו שיערות חדשות ניטעה לחשוב שמדובר באותן שיערות בודדות שכבר מרטנו, אך אין זה כך. שיערות צומחות במחזורי גדילה שונים ולכן נמצא עצמנו בחלוף הזמן נדרשות למרוט לעיתים תכופות יותר.

לעולם אל תמרטו את שיער השפה העליונה והתחתונה, הסנטר, השדיים או הבטן. המריטה גורמת להמרצת הצמיחה באזורים אלה והשיער יהפוך עבה וכהה יותר.

לעולם אל תמרטו שיערות חודרניות כי כך תחמירו את המצב. השיער יתעוות עוד יותר והנגע שיווצר יהיה גדול יותר בפעם הבאה שהשערה תצמח.

גילוח, לעומת זאת, אינו מגביר את צמיחת השיער בשום צורה שהיא (כפי שנהוג היה לחשוב).עם זאת, השיער הקיים צומח חזרה ומרגיש קוצני. גילוח הוא שיטה זמנית בטוחה להסרת שיער בגוף, אך לא בפנים.

החדשות הטובות הן, שיש דרך להיפטר משיער הפנים לצמיתות. מצאו אפילטורית מנוסה וטפלו בשיער המיותר בשיטת המחט החשמלית. ודאו כי האפילטורית משתמשת בציוד מתקדם. ראו פוסט בנושא- מהו טיפול האפילציה המושלם? או במילים אחרות: כיצד לבחור את האפילטורית המתאימה לי?

הטיפול, כאשר נעשה בצורה מקצועית, משמיד את השערות ומונע את התחדשות הצמיחה בזקיק שנצרב. בין הטיפולים ניתן לגזור את השערות שצמחו במספריים קטנים שפיציים, אך רצוי להגיע באופן סדיר לטיפולים.

נא לא להסס להגיע לטיפול אפילציה בכל שלב. רצוי כמובן לא למרוט בכלל ולהגיע מיד עם הופעת השיער הלא רצוי, אך גם אם מרטתן בעבר, אף פעם לא מאוחר מדי.

מתי?

עכשיו!


bottom of page